Alle webinarer

Værdiskabende marketingledelse - Fra cost center til value driver

31 visninger
14. april 2021

Der findes mange discipliner indenfor marketing. Lige fra at være med til at skabe et behov, lette adgangen til websitet via søgemaskinerne til User Experience (UX) og support samt loyalitet. Den samlede sum af disse bedrifter skal gerne være værdiskabende og ikke blot en endeløs række af omkostninger. Men hvordan måles effekten, og hvordan oversættes marketingindsatser for topledelsen?

Det emne tager vi hul på med dette webinar, hvor vores Director of Digital Marketing & Strategy, Philip Sander Nielsen, tager os gennem processen for at sætte de rigtige ord og beregninger på marketingresultaterne.

Marketing er essentielt set, særligt for B2B virksomheder, olien, der skal få brugerne til at bevæge sig glidende let hen mod at blive et lead for herefter at blive en loyal kunde, der køber igen og igen. Jo bedre marketing er til at styre denne proces, desto mere værdi skaber afdelingen altså for virksomheden. 

Hvis marketing kun kan fremvise uforståelige marketing metrics, som besøg på website, clicks, click-through rates og en masse associerede mellemregninger, der ikke kan oversættes til andre dele af værdikæden, så kan det være svært at få opbakning fra ledelsen. Det kan derfor bl.a. være udfordrende at få opbakning til at afprøve nye teknologier, øge indsatserne på områder, der skaber gode resultater, investere tid og ressourcer i automatisering af processer samt bruge penge på nye medarbejdere. 

For at kunne blive bedre som ”marketer” til at konkretisere komplicerede metrics og gøre dem relevante for den samlede virksomhed, vil vi på webinaret komme omkring:

  • Hvad er gode målepunkter for marketing i B2B sammenhæng?
  • Hvordan indsamles relevant data for at vise værdien af marketing?
  • Hvordan udvikles marketings rolle som value driver frem for cost center i dialog med topledelsen?

Hvis man har en webshop, er det simplere. Men hvis man er en B2B virksomhed med lang indløbstid fra første interaktion til betalende kunde kan det være sværere, men absolut ikke umuligt!

Lyder det som et område, hvor du og dine kollegaer kunne blive endnu skarpere? Så er dette webinar noget for jer!